Marketingul conversational este un concept din ce in ce mai mediatizat in marketing, care a devenit popular dupa aparitia cartii Clue Train Manifesto, in 2000. Ideea principala a cartii se poate rezuma la toate pietele sunt conversatii.

In marketingul clasic companiile transmit un mesaj de marketing pietelor tinta.
In marketingul conversational, in schimb, companiile si publicul tinta se angajeaza intr-un proces complex de comunicare asemanator unei conversatii intre doi oameni.
Aceasta abordare schimba radical datele problemei, felul in care companiile transmit mesajele de marketing.

Cele 95 de idei ale Clue Train Manifesto sunt foarte interesante, si se pot aplica mai ales in marketingul online, pentru a castiga un loc pe piata folosind comunitatile active ale faimosului web 2.0
  1. Markets are conversations.

  2. Markets consist of human beings, not demographic sectors.

  3. Conversations among human beings sound human. They are conducted in a human voice.

  4. Whether delivering information, opinions, perspectives, dissenting arguments or humorous asides, the human voice is typically open, natural, uncontrived.

  5. The Internet is enabling conversations among human beings that were simply not possible in the era of mass media.
Pentru mai multe detalii, cititi lista de aici
S-ar putea sa descoperiti concepte care au stat la baza marilor afaceri pe web :)