Watermarking-ul digital (din pacate nu reusesc sa gasesc o traducere exacta in limba romana) este procesul prin care se adauga elemente de siguranta ascunse utilizatorului in mesaje digitale audio, video, documente. Termeneul de watermarking digital este preluat din watermarkingul clasic prin care se adaugau elemnte de securitate anumitor documente, bacnote.

Referitor la watermarking am gasit un articol pe informationweek.com care vorbeste despre extinderea acestei tehnici si pentru poviderii de internet si site-urile cu continut video. Compania care doreste sa comercializeze acest tip de sitem este Nielsen. Astfel vor putea fi monitorizate clip-urile video postate pe you-tube (de exemplu). Desi softul nu va sterge automat cluip-urile, el poate fi setat de administratori sa filtreze clip-urile postate in functie de "datele ascunse".

Este de mentionat faptul ca peste 95% din sistemele de televiziune folosesc acest watermarking digital de la Nielsen. Nielsen prevede un succes real pe piata site-urilor cu date video si audio bazandu-se pe un soft deja implementat si gata de a fi folosit.

Pentru mai multe informatii, iata linkul:
http://www.informationweek.com/news/showArticle.jhtml?articleID=204701360