RSS este un acronim pentru Really Simple Syndication si poate fi cel mai simplu definit ca un document in format XML (generic denumit feed - nu stiu echivalentul in romana) la care un utilizator se poate abona pentru a primi aproape instant orice nou post sau articol de pe blogul sau siteul preferat.
Continutul RSS poate fi interpretat de un soft care poarta denumirea de cititor RSS - "RSS reader", "aggregator" sau "feed reader" care va afisa informatia respectand formatarea specificata in XML.
Site-urile care permit abonarea la feed-uri prin RSS marcheaza acest lucru prin icoanele specifice (pentru bloguri, aceasta optiune este implementata de toate platformele).Utilizatorul se inscrie la feed-ul oferit prin introducerea linkului in reader sau prin accesarea link-ului din spatele icoanei, urmand ca cititorul RSS sa verifice regulat continutul site-ului pentru a downloada orice nou continut.

Am citit recent un articol foarte bun pe tema marketingului si RSS de Andrei Rosca.
Acesta semnaleaza greseala frecventa intalnita la bloguri de a permite doar continut partial in feed, pentru a atrage vizitatori.Cititorul de feed-uri RSS nu primeste la update decat primele cateva randuri din fiecare post sau articol, pentru a citi articolul complet fiind necesara accesarea site-ului.

Andrei subliniaza extrem de pertinent greselile acestei abordari

Ca proprietarul castiga de pe urma faptului ca tu citesti, nu e un lucru rau. E normal sa fie asa. El munceste, tie iti face placere sa citesti sau iti sunt utile informatiile, iar el castiga cinstit niste bani care ii permit sa scrie in continuare, sa isi imbunatateasca blogul sau pur si simplu vin ca o recompensa pentru ceea ce face.

INSA daca analizam putin problema din punct de vedere al marketingului ne vom da seama ca este o greseala imensa.

Hai sa vedem, de la ce incepe marketingul? De la consumator si nevoile pe care le au. In cazul de fata consumatorii sunt vizitatorii blogului, cei care citesc, consuma informatii. Cititorului ii place continutul unui blog dar, la un moment dat, apare una din urmatoarele probleme:
A. Nu mai are timp sa urmareasca atatea bloguri.
B. Nu ii place modul in care tu ai structurat informatia pe blog.
C. A auzit de RSS si i se pare mai comod sa deschida o singura fereastra in care sa citeasca toate cele 50 si ceva de bloguri decat sa intre pe fiecare in parte.

In consecinta, alege sa se aboneze prin RSS.

Intrebare de 100 de puncte:
Indiferent de motivul abonarii, daca a ales ca vrea sa primeasca acele informatii prin RSS, credeti ca isi doreste sa primeasca doar primele 7 randuri din posturi? Credeti ca isi doreste sa faca un pas (click) in plus de fiecare data cand vede ceva interesant? RSS-ul este facut pentru a le usura accesul celor ce vor sa primeasca acea informatie, nu pentru a incerca sa ii facem sa se dea batuti mai repede.


Mi-a placut foarte mult articolul, il recomand oricui este interesat de web marketing.