Firefox si recentul sau record mondial pentru numarul de downloaduri a unui soft in 24 ore a demonstrat inca o data puterea comunitatilor din jurul unui brand.

Pregatirea Download day poate servi drept exemplu de organizare pentru orice campanie online de mare anvergura - promovarea intensa pe toate canalele online si implicarea activa a utilizatorilor pentru a deveni evangelists ai campaniei au facut succesul inevitabil.

Principalele puncte de promovarea a evenimentului au fost:

  • portalul comunitatii Firefox unde a fost creata o tema speciala pentru Download day (incluzand widgeturi pentru bloguri) si posibilitatea de a te inscrie pentru a primi remindere (1.7 milioane de utilizatori inscrisi si 43 milioane view-uri ale portalului).
  • Twitter unde Firefox are aproape 5000 de followeri
  • pagina Facebook fan cu peste 100 000 de membri fani declarati Firefox
  • Youtube unde au fost postate filmulete ale echipei care a lucrat la dezvoltarea browserului.
Totul pentru implicarea emotionala a utilizatorilor si pentru a demonstra puterea comunitatii din jurul Firefox - mult mai mult decat un simplu browser.

Ma intreb cand vor reusi alte browsere (IE, Opera, Safari) sau alte softuri sa starneasca reactii pozitive la fel de puternice (momentan din cate am vazut doar Apple - the master of online PR mai starneste acest tip de reactii, precum si Vista - la polul negativ :D ).
Un exemplu excelent de marketing si PR web 2.0 - mai multe detalii in acest articol.